10 Kasım 2011 Perşembe

Bayram Namazı Sonrası Bakan'ın Elini Sıkan Mehmet Nebioğlu Hocamızdan Mesaj






SAYIN HOCALARIM. BAŞBAKAN VE BAKAN ÖMER DİNÇER İLE OLAN KONUŞMAMI SİZE ANLATAYIM SON KEZ:

Öncelikle şunu kesin olarak belirteyim ki “44.000 vurgusu” çok ama çok önemli. çünkü bakan benim yüzüme karşı “40 bin yaptık, 15 bin kaldı” dedi. 44 bini kesinlikle kabul etmiyor.

Sultanahmet Camii’nde bayram namazından sonra bir tebrikleşme yaşandı. Oldukça kalabalıktı ama ben sonlara kaldım. Başlarda yer almak hem zordu, hem de olsa bile el sıkan hemen gitmek zorunda olduğu için sesimi duyuramazdım. Bayağı bir curcuna vardı.

Sonlara doğru ortalık daha bir sakinleşti. Nihayet başbakanın elini sıkarken de bırakmadım hemen. “sayın başbakanım, 44.000 öğretmen ataması istiyoruz” dedim gayet sesli ve net olarak. sesim çok net olarak duyuldu. Başbakan da bana tebessüm etti ve başını salladı, olur anlamında. Kesinlikle olumsuz bir
hava yoktu. Ben bunları söylerken de kadir topbaş ve diğer kişiler de beni duydu. Bir kişi de başını uzatıp bana bakıyordu: Ömer Dinçer. Camide bile karşılarına çıktık çok şükür. Bayağı bir şaşırmıştı. Eh, nereye gitse karşısına çıkıyoruz artık.

Ben daha sonra geri çekildim ve tebrikleşmenin bitmesini bekledim. Korumalardan biri bana ikaz edince de öğretmen olduğumu söyledim. O zaman koruma bana “mağdurlardan mısınız” dedi direkt olarak. Ben de evet dedim. “O zaman lütfen çıkışta bekleyin” dedi bana. Ben de bekledim.

Tebrikleşme bitince de önde başbakan olmak üzere tüm devlet erkanı çıkıyordu. Ben de o sıralar kadir topbaş’la konuşmakta olan ömer dinçer’e yaklaştım ve konuşabildim. “sayın bakanım, sizden önceki bakanımız nimet çubukçu’nun 55 bin atama sözü vardı. Biz 44.000 atama bekliyoruz” dedim. Bana verdiği cevap ise sadece şu oldu: “biz zaten 40 bin yaptık. 15.000 kaldı.” Bu kadar
arkadaşlar, ondan sonra zaten gitti. Benim bir şey söylememe, tartışma yapmama filan
fırsat kalmadı. Toplu olarak çıkıyorlardı. Çok kısıtlı bir zamandı. Bazı kişiler abuk sabuk şeyler yazmışlar benim görüşmem hakkında. Onları lütfen kale almayın.

Daha önce de söylemiştim zaten, bunlar 40 bin atama yaptık, 55 bin için 15 bin daha kaldı diyecekler diye. Dikkat ettiyseniz daha önce konuya pek de vakıf olmayan Rasim Ozan Kütahyalı ne demişti: hükümet 55 bine tamamlayacak. Yazar-çizerler dahil, çoğu kişi 40 bin alındı. 15 bin ile 55 bin tamamlanır sanıyorlar.

Ve başbakanın durumdan çok da haberi olduğunu sanmıyorum ben açıkçası. Ben yüzüne karşı net olarak 44.000 desem de sonuçta bu işle ilgili kişi milli eğitim bakanı olduğu için başbakan bu işin mahiyetini ömer dinçer’e soracak. O da bana söylediği gibi 40 bin yaptık, 15 bin kaldı diyecek başbakana. BİZİM NEDEN 44.000 İSTEDİĞİMİZİ BAŞBAKANA ACİL OLARAK AÇIKLAMAMIZ LAZIM. Benim bizzat gördüğüm kadarıyla bakan dinçer son derece pasif birisi. Ve bu 15 bin rakamı da 2012’deki 40.000 kadronun kırpılmış biçimidir arkadaşlar. Yani 15 bin şubatta, 25 bin da ağustosta. Çünkü bakan, MALİYE BAKANINDAN KADRO ALAMIYOR. Nimet çubukçu da alamamıştı. 55 bin demiş, 40 bin alabilmişti zar zor. Ama erken bir açıklama yapıp 55 bin atama yapacağız dedi. Maliye bakanı kılı kırk yarıyor. Onun için diyorum ki bu işi ANCAK BAŞBAKAN ÇÖZER. Ben istediğim kadar yüzüne haykırayım, durum değişmeyecek. Bu işi “DETAYLI OLARAK” başbakana anlatmalıyız biz.

Cem Davran her şeyi, a’dan z’ye anlatmadı mı sanıyorsunuz dinçer’e? Neden 15 değil, 44 bin istediğimizi bilmiyor mu arkadaşlar. Peki, bu kadar şeyi bilmesine rağmen neden bana 15 bin eksiğimiz var dedi? Bakan, maliye bakanı ile tartışıyor, o da olmaz veremem diyor. Anlayın artık. Bu işi başbakanda net olarak anlatmalı ve ondan beklemeliyiz artık çözümü. Adam bütün ülkenin meseleleriyle uğraşıyor, öğretmenler için özel olarak uğraşmaz. Konuyu bakanına havale eder. Ama bakanı onu yanlış bilgilendiriyor bana kalırsa. Bana bile bunu söyledi.

19 kasım’da birleşelim ve 44.000’den taviz vermeyelim. Benim net olarak gördüğüm kadarıyla tekrarlıyorum ki bu işi ancak başbakan çözer arkadaşlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder